آبی گلدار

در تو می‌بینم برقصی پا به پای بیدها :)

آبی گلدار

در تو می‌بینم برقصی پا به پای بیدها :)

1- سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از طریق فرهنگسرای عطار «جشنوارهٔ بزرگ کتابخوانی مجازی» یا -به بیان خودمانی‌تر- مسابقهٔ کتابخوانی برگزار می‌کند. برای شرکت در این مسابقه باید به ترتیب این کارها را انجام بدهید:

به وب‌سایت جشنواره بروید،

مقررات ثبت نام را مطالعه کنید،

فرم ثبت نام را پر کنید،

یکی از کتاب‌های معرفی شده در لیست را ( یا یک اثر داستانی دیگر را) انتخاب کنید و بخوانید

حالا به این پنج سوال پاسخ بدهید.

اگر کتابی غیر از موارد پیشنهادی خود سایت در نظر دارید، باید قبل از پر کردن فرم پاسخ به سوالات از طریق بخش تماس با ما کتاب مورد نظر را به داوران جشنواره معرفی کنید و پس از دریافت پیام موافقت آن‌ها (که به شما ایمیل خواهد شد) به سوالات مسابقه پاسخ بدهید. تا به حال 162 نفر در این مسابقه شرکت کرده‌اند که می‌توانید مشخصاتشان را ببینید. آخرین مهلت شرکت در مسابقه روز چهارشنبه 15 آذر است. (یعنی چهارشنبهٔ همین هفته). فهرست جوایز را این‌جا می‌توانید ببینید.

اگر خیال دارید ثبت نام کنید، با توجه به مهلت اندک باقی‌ماتده، پیشنهاد می‌کنم کتابی را که قبلا خوانده‌اید انتخاب کنید. من خودم با رمان «مهمانی خداحافظی» از میلان کوندرا -که همین دیروز خواندنش را به پایان بردم- شرکت خواهم کرد و هم‌کلاسی‌م، مرضیه، با «کوری» شرکت کرده است. خبر برگزاری جشنواره را هم خود مرضیه به ما داد.

2- قرار بود این یک پست اطلاع‌رسانی باشد اما نمی‌توانم این نکته را نگویم. من سایت جشنوارهٔ کتابخوانی عطار را بسیار منسجم و خوب یافتم. دربارهٔ همهٔ جوانب لازم اطلاع‌رسانی کرده‌اند و همهٔ سوالات احتمالی را پیش‌بینی کرده‌اند. گرافیک سایت خوب و ساده است. مدیران سایت بسیار پاسخگو هستند. (خودم امروز پیامی فرستادم و سوالی پرسیدم و در کمتر از سه ساعت و در خارج از وقت اداری پاسخ گرفتم.) من پشت این نظم و اطلاع‌رسانی دقیق، نگاه کتابدارانه می‌بینم و از آن‌جا که یکی از داوران جشنواره هم کتابدار است، حدسم بیشتر تقویت می‌شود. فقط یک نکته ناخوشایند دربارهٔ این جشنواره وجود دارد: فایل پی‌‌دی‌اف کتاب‌های پیشنهادی روی سایت موجود است و  هیچ اشاره‌ای به توافق با ناشر و پدیدآورنده نشده. از طرف دیگر، در بخش مقررات ثبت نام، شرکت‌کننده‌ها را تشویق کرده‌اند که حتی‌المقدور نسخه‌های چاپی را بخوانند و فقط در صورت ضرورت به سراغ نسخهٔ الکترونیک بروند. این یعنی احتمالا موضوع کپی‌رایت حل و فصل نشده.

3- لیزنا عکاس جذب می‌کند. نمی‌دانم اطلاعیه را تازه منتشر کرده‌اند یا من تازه دیده‌ام. به هر حال خیلی دلم می‌خواست خودم از عکاسی خبری سردرمی‌آوردم و داوطلب همکاری می‌شدم. (هر چند من عملا برای گزارش‌های خودم، خودم عکاسی می‌کنم. اما خب عنوان رسمی‌م خبرنگار لیزناست نه عکاس لیزنا.) فرم ثبت نام را اینجا می‌توانید ببینید. اگر پذیرفته بشوید همکار می‌شویم. من همکار خوبی هستم. :)

4- صدای مرا از نت‌بوک جدیدم می‌شنوید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی